väder å vind

Ledig idag... gött. Skulle gå upp vid åtta men av någon konstig anledning så ringde inte klockan å självmant så vakna jag vid nio... hmmm Tur att jag inte skulle iväg på ngt med en gång.
Skall ut till farfar senare, fika å kolla på gamla fotografier=)
Sen ikväll skall jag å syrran till min moster... en riktigt sån släkt dag idag. Ibland får man göra sånt även om det inte är jätte skoj.

Jobbade igår på mitt nya extra kneg... tycker faktiskt att det är riktigt kul. Sån skillnad på vad jag gjort innan.
Mycket att lära sig... lite utmnaning. Trevliga människor & helt oki jobb. Skall jobba där hela sommaren oxå.
Vi är lediga från skolan i typ 2 månader å jag hade tänkt jobba en del å va ledig 2-3 veckor när min man är ledig. Så att vi får umgås å ha lite tid ihop. Tror nog vi ska sattsa på att beställa en resa till solen så att man kan samla kraffter till hösten + att denna kropp kräver sol!!
Visserligen kan väl sommaren inte bli sämre än förra året.. men jag tar fan inga chanser... en sommar till utan sol då orkar man nog inte med hösten... eller?
Vad händer med vädret<? Det är ju alltid höst här=) Gillar egentligen alla årstider Om det är riktiga årstider.
Vinter- Då skall de vara vinter med riktigt mycket snö, is så att man kan åka skridskor. När jag va liten kunde man åka bil över till öarna för att isen va så tjock=) hehe
Vår- ja det är ju så fint när det börjar knoppa ute å fåglarna kommer tillbaks....
sommaren- ja mmm med sol&bad sena kvällar , grilla, festa, uteserveringar.....mmmmmm
höst- ja jag gillar det oxå fast bara om det håller sig på hösten å inte året om... snålblåst..regn...alla löv i massa olika färger...stormar..
Finns det ngt finare än sitta ute vid havet när höststormarna kommer... å kolla på havet som lever ett helt eget liv.
Mäktigt!

have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0