Bakis...lördag

Vilken dag det varit... Det började med att jag vakna i morse med en gigantisk huvudvärk av naturliga orsaker.. öl å ännu mera öl som det dracks friskt av igår... inte bra när man skall iväg å jobba.
Så visst fick knapra i mig några piller så det gick över, trodde det skulle vara lungt på jobbet idag men icke.
Massor av folk som skulle äta och dricka. Så det var bara att sätts på sig sitt trevligaste leende å servera.
Gick bra och ganska okey dricks blev det!!
Fast nu e jag gubb trött... så ikväll blir det soffan å melodifestivalen.
Stannade till på kines krogen här på torget å köpte thai-mat.. mycket gott!

Gårdagen va oxå helt okey, träffa en polare å drack nga öl. Trevligt** blir ju dock aldrig en öl utan typ 8 senare snubblade jag hemåt.. hehe
Visst är livet härligt!

Åker nästan aldrig buss/spårvagn efter 18:00 av den orsaken att det ALLTID är en massa idioter som är ute då och igår var ju inget undantag direkt.. åkte buss å när jag kom till centralstationen så va det värsta livet med små kids i typ yngre tonåren som härjade å kasta grejer på förbipasserande... skrek å va allmänt störande.
Sen hållplatsen efter det så kom det på nån alkis som typ inte hade ducshat sen kriget.. usch va det stank!!
Sen när jag skulle gå av så gick det av en suspekt snubbe som gick alldeles bakom mig... å jag höll ett krampaktigt tag om handväskan å hade tårgasen i den andra handen, Beredd på det värsta å tänkte om han kommer närmare så sprejar jag som fan, sparkar honom i skrevet å skriker allt vad jag kan.
Det hände aldrig något.. han vek av åt ett annat håll och min puls gick ner lite...
Men ska det va så? ska man vara rädd när man är på allmäna ställen? misstänka alla?
Aldrig mer buss om det inte är på normala tider iaf.

Nu ska jag nog äta lite mer thai käkl..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0