"hänga ut sexualförbrytare"

Debatten om det är rätt eller fel...Här får ni min åsikt på det hela:

Alla "normala" anser väl självklart att det är vidriga brott dom har begått och att dom är avskum... Att det är helt oförlåtligt!
Dock anser jag ändå att det är helt förkastligt att hänga ut dom med bild, personnummer samt adress!

1. Dom är dömda och har avtjänat eller avtjänar sitt straff. Vilket innebär att samhället har redan dömt dom och dom får sitt straff även om man många gånger kan anse att det är milt gentemot det dom har gjort - men då får man ändra lagstifftningen.
2. Det är sjuka människor vi talar om - dom behöver vård..Om det finns minsta chans att dom begår samma typ av brott igen skall dom inte släppas ut i vårat samhälle.
3. Dom samt deras familjer kan utsättas för hatbrott...misshandel/mord (våld är aldrrig försvarsbart)
4. Skall v börja hänga ut brottslingar så skall vi hänga ut ALLA...våldtäcksmän, pedofiler,mördare,rånare,hustrumisshandlare, tjuvar, narkomaner. mfl...så vart skulle det sluta..dessa människor får aldrig en ny chans..å det är ju ändå det vårat rättssytem bygger på. Att sona sitt brott å komma ut i samhället igen!
5. Tycker inte det passar in i ett demokratiskt samhälle... iså fall kan vi lika gärna införa spö straff på torget igen.
Hänga ut dom med bild, måla deras hus med någon neon färg som lyser å dom får gå med dumstrut på huvudet!!

Jag kan inte se att det finns några argument för...motbevisa mig gärna=)


C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0