09 -09 -09

Sitter å läser om dom 2 norska snubbarna som blitt döds dömda i Kongo... Oavsett om dom är skyldiga eller ej..så bör alla få en rättvis domstol som är opartisk. Å det ska gå rätt till! Å dödsstraff borde ju självfallet vara så totalt förbjudet som det bara går i HELA världen!!!!!
Dom må ha gjort det och jag tänker inte försvara dom på något sätt, jag har inte alla uppgifer så jag kan inte ytrtra mig om deras skuld eller inte skuld. Men... Deras försvarsadvokat dök inte ens upp...deras advokat sägs även ha blitt betald att hålla sig därifrån samt att stryka en del av punkterna samt att ett av vittnena hade ekonomiska intressen i  en fällande dom..så utlämnade och i ett så korrupt land.Å samtidigt slår det mig vilken sjuk värld vi lever i.. Att först när det drabbar två västerläningar får omvärlden upp ögonen.
Det e för jävligt att det e så det funkar men det e så det är....
Vad gör Norge i allt det här???

back to work // C


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Jag är kanske lite pantad...men när jag såg det så var det enda jag tänkte:

Fan, vilka schyssta skägg dom har! Ett sånt vill jag ha!

Norge är fan nästan lika bra som Sverige på diplomati..så det ordar sig nog.



.

http://pjoltas.blogg.se

2009-09-10 @ 11:14:36
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: anna

sånt där tycker jag är rätt skrämmande!

2009-09-10 @ 21:32:19
URL: http://www.fashionhaggan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0