Influensa epedimi

Ja det e väl det som e på gång i världen...usch & fy!
Har defiktionsmeddel på jobbet som jag använder flitigt.. då man hela tiden e i kontakt med dokument ect. som man inte vet vem som tagit i...=)
Ringde vaccinationcentralen förrut å fråga om man ska ta det nu när man ska bege sig till Egypten men dom sa att det inte va vanligare med svininfluensa där än här.
Men rekomenderade änndå alla att ta vaccination mot den nya influensan.
Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera om media har blossat upp där här som vanligt..och att det kanske inte e så mycket värre än en vanlig influenssa som vi har varje år.
Alla som e i risk gruppen vilket vill säga(hjärt sjuka, småbarn, gammla & andra med nedsatt imunförsvar) bör ta...eller e det verkligen en sån gigantisk farlig influenssa som hela världens befolkning bör vaccinera sig emot?

Kommer ihåg när vi skulle vaccineras en vinter när jag jobbade på Volvo. Alla i personalen blev erbjudna det grattis å alla på min avdelning 70 personer utan jag tog det. ( jag va för sprut rädd)
Vissa blev sjuka å andra inte iaf...jag gick frisk som en nötkärna hela den vintern!!!!

Vad tror ni? E det så illa som det låter eller har media skruvat upp hela skiten?

caio!


Kommentarer
Postat av: Fialotta

Då dom flesta som blir sjuka är unga som oss och man inte vet bör alla vaccinera sig..Även för att inte riskera att smitta dom som är i riskgruppen.Så jag tycker att du skall vaccinera dig ..Kram

2009-09-02 @ 20:08:11
Postat av: erika

Vaccinera dig nu för sjutton!

2009-09-02 @ 20:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0