Suomilainen

Japp, "släkt" eller vad  man skall kalla dom..för att dra storyn  snabbt....min farfar va ihop med en finska i typ 100 år å hennes barn..som nu e typ 100 e här.å hälsar på...så alltså egentligen e vi inte släkt på riktigt!
Så nu ingen tar mig för att vara finsk...hehe (sorry)
Vaknade iallafalll av att dom va uppe å stoja - därav att jag e vaken mitt i ottan...när jag nu e ledig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Å så förbanat skönt...klar liksom...! (fast lite seperationsångest på samma gång)
Speciellt från girlsen.....
Nu kommer man helt hux flux ha ett liv igen..så nice***
Hmm vad fritid man kommer att få....konstigt.....=) Men  sjukt härligt..=)
Nej nu skall jag upp å briljera med mina finska fraser....asg....!

dom fraser jag kan är:
 (med viss reservation för stavningen)

* ejjj saaa päjtäää = får ej övertäckas

* minaa rakka sein inuuaaa = i löv you

* minuin sinuuaa  = hatar dig

vojj vittoo =  xxxxxxxxxxxx

tuukkaakoppii = askfat

det e typ det du behöver för att klara dig i suomilandet =)

ha en fräsig dag // Pöss C

Kommentarer
Postat av: Elina

Paskakaasa kan också vara bra när en oinbjuden klämmer en på rumpan

2009-03-19 @ 20:59:28
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Anonym

ejjj saaa päjtäää antar jag du läst från elementet i skrivande stund!

2009-03-19 @ 21:02:14
Postat av: pjoltas

Jag kunde ordet för 'värmepannerum' men i skrivande stund så har det förgåtts..typiskt. Nyttigt ord, dock.

2009-03-19 @ 23:53:09
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ska du hit måste du oxå kunna:



- KALJA, kiitos. Kosken, kiitos.



Du har mycket att lära!

2009-03-20 @ 08:10:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0