Julfeeling...


Redan inne i december...tiden springer på med en jävla fart...nada julfeeling & det e redan 2 advent på söndag...så tänkte här öka det juliga med en liten jullista=)







Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Har jag gjort massa gånger..fast nu skulle jag nog kunna tänka mig det fram till kalle iaf.

Bakar du något till jul? vad?
Brukar vanligtvis bli massa godis & ett pepparkakshus iaf...

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Helst utan.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Hemmagjordt..så klart...

Knäck eller ischoklad?
hmm..svårt val....men knäck tror jag..

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Har ingen i år..men annars ett fat med 4 stora ljus e fint...inget tradionellt med mossa å skit

Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
lite blandad kompot..stort ska det vara iaf...

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Med brevbäraren! (fasten att jag suger på att skicka nga egna)

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
har kört olika teman..sist silver & blått i granen

När julpyntar du hemma?
Börjar lite grand runt 1:a advent, sen allt annat nån dag innan typ...

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej..hahah..har ju aldrig samma bostad år efter år...

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
ljus,kulor & glitter..inget mer..vill ha en stilfull gran

Har du ett färgtema i granen?
jupp..olika år från år..

Hur ser din julfrukost ut?
Gott bröd & julskinka med stark senap...

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
spela nått spel är ju aldrig fel..

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpt...

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
BLOSSA!

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin
Mandel och russin.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
 clementiner..

Vilken är din favoritjulskiva?
Har en julskiva..absolut chrismas..

Vilken är din favoritjullåt?
“last chrismas" med wahm..(reservation för stavningen)

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Julskinka, sill, rödkål,lax,rödbetssallad....å jag älskar ju julmat...

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
firar ju alltid med familjen å jag brukar fixa allt godis...

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan!

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Risgrynsgröt... i hate ris á la malta...

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
inte för min del...

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust..eller julöl

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Inget, än så länge. Men jag har inte frågat efter något heller så jag får skylla mig själv.

Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Nej, men det står alltid på i bakgrunden

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Jultomtens verkstad....

Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
hepp..

Har ni tomte hemma?
ja

Köper du julklappar till många?
till alla kidos i min närhet....det e ju barnens dag

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Jag tycker barnen i viktigast..som sagt det e deras dag...nöjer mig god mat & trevligt sällskap...

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Jag e sämst på att slå in..så affären helt klart..

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Det e väl piffigt med en massa färger...

Roligast att få i sin julklapp?
Överraskningar...

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
ett par nya gosiga tumvantar som värmer ordentligt...

Nu vill jag gärna vet hur Din jul ser ut:)

♥ Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: tess

Nja de e sådär.... mått illa som fasen och jag är så trött... men nu är det lite lite bättre. Sitter på jobbet.



Hoppas du får en bra lördagkväll... //Tess

2009-12-05 @ 15:32:48
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: fashionhaggan

kul lista!

2009-12-05 @ 20:37:37
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: PJOLTAS

Kul lista! Den ska jag nog sno! Jag länkar dig såklart!

Kram

2009-12-06 @ 15:57:22
URL: http://pjoltas.se
Postat av: erika

rolig lista=)

2009-12-07 @ 15:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0