Civilisationen

Så då va vi tillbaks...hehe=) tillbaks till civilisationen...!

Men alvarligt talat, Jag kommer hem i från Dalsland - världens fridfullaste ställe - å jag ställer mig på balkongen å drar in ett djupt andetag av : avgaser, asfalt, matos & folk som grillar å jag bara ÄLSKAR det... Det är så här jag vill leva!
Jag trivs här!
Med allt vad det innebär... öppna fönstret = så hör man spårvagnar....gubben som ALLTID står å spelar dragspel vid ICA.. å bilköer.....leta parkering....folk över allt...polis/ambulans/brandbil.... massa folk över allt...a ALVARLIGT vem vill inte ha allt detta????

Byta detta mot ett lungt ställe..typ Dalsland? Never-ever....lungt & stilla. Inte ett ljud som hörs - stilla sjöar - myggor - knott å utedass!!

Näää storstadsbo ända ut i fingerspetsen de e jag........ å här e jag född, uppväxt & här skall jag leva å dö!!!!!

Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0