listor ..vem kan motstå??




Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare
Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?

nej.....(nog första året utan)


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

se ovan=)

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

inte ens börjat...


Till vem är det svårast att köpa till?

hmm...man får helt enkelt använda sin kreativitet..


Dricker du alkoholfri glögg?

alkoholfritt??? finns det??


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

är grymt stresstålig.....

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Den har jag inte sett...


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
bha...kommer inte ihåg en enda....

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
hmm..får väl bli nån man inte har möjlighet till isf..typ Kungen


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

har inte julpyntat i år...

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
JAG!!! om jag har en gran..så e den stilren..å världs snygg=)

Plastgran eller äkta
Äkta......såklart=)


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Båda två....minst lika kul att ge som att få

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Det skall vara traditionsenlig kall, vintrig, snöig vacker svensk jul.....

Känner du någon julstämning nu?

inte det minsta=)


När kom din julstämning?
den har inte kommit än...

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
1 advent

När julpyntar man?
nga dar innan julafton=)

Skickar du julkort?
är dålig på det.....

Vilken senap till skinkan?
skånsk grovkornig (stark)

Viktigaste på julbordet?
julskinka...sill...allt...mums**

Julmusik jag inte kan vara utan?
å det e väl härligt med typ "absolut christmas"

Världens bästa jullåt?
Last christmas med WHAM

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd....

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Allt..mmm..choklad
Klart jag gör det själv!!!!  (vanligtvis)

Vilka traditioner har ni?
Tomtegröt till frukost, alla får julstrumpa=)
Även jag..... speciellt jag=)
Kalle 15.00
Äta
Tomten kommer
Äta massa  godis
Alla leker med allas saker...
spela spel...dricka sprit=)

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
färdiginslagna..jag suger på att slå in=)



Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad
- Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta
 
Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Allt vackert som omger än i form av ljus, skimmer, kärlek och pynt!!
  • Ledigt
  • Julpynt och granar och stakar och ljus och allt möjligt vackert, allt är så mysigt...
  • Julmust och pepparkakor
  • snö...

5 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

  • Köphysterin
  • sjukt mycket folk istan...
  • att de börjas pyntas i stan redan i september...morr!!!!!
  • Att det finns så många ensama som ingen bryr sig om...
  • att det aldrig e nån snö.....längre..det va bättre förr=)

Alla som läser denna skall anta utmaningen i den mån man vill =)
Utmana sen dina bloggvänner!!!

Pöss å klem!!!!

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

hejjje! skitskoj att du ville var amed=) perekt sätt att hitta nya bloggar på å se hur folk tänker om julen!

hpoppas din jul blir som du ösnkar!

ha en fin kväll =)

krams

2008-12-11 @ 18:22:35
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0